Amb l'alumnat:
- Identificació de les necessitats educatives, emocionals i d’orientació dels alumnes.
- Fer les avaluacions psicopedagògiques individuals i col·lectives necessàries per orientar les intervencions pertinents i elaborar els informes corresponents.
- Intervenció individual per recolzar les intervencions realitzades des d’altres àmbits.
Amb les famílies:
- Assessorament i acompanyament de les famílies proporcionant orientació i pautes educatives tant a nivell escolar com familiar.
Amb els professors:
-Assessorament per a la funció tutorial, tant als professors tutors com als equips docents.
- Suport en la planificació dels programes i les actuacions específiques de l’orientació acadèmica i professional dels alumnes.
- Valoració dels grups classe des del punt de vista psicopedagògic i social per tal d’optimitzar la planificació de les activitats d’àrea i de l’acció tutorial i la creació d’un clima adequat de convivència i treball a l’aula que afavoreixi l’èxit educatiu.
- Col·laboració en la planificació de les estratègies organitzatives i didàctiques per a l’atenció de les necessitats educatives dels alumnes que garanteixin la seva participació en les activitats d’aula i en l’entorn escolar ordinari. En casos específics, amb la col·laboració del professional de l’EAP.
- Suport psicopedagògic a l’equip docent, conjuntament amb el tutor, o en l’elaboració, aplicació, seguiment i avaluació dels plans individualitzats.
- Assessorament als departaments didàctics i als equips docents en aspectes pedagògics i organitzatius per atendre adequadament els diversos ritmes, nivells i estils d’aprenentatge.
Amb l'equip directiu:
-Suport a l’equip directiu en l’elaboració, aplicació, avaluació i actualització del projecte educatiu de centre i altres documents relacionats amb l’orientació educativa i en la concreció dels plans d’actuació en qüestions d’orientació i mesures d’atenció a la diversitat.
- Participació en la comissió d’atenció a la diversitat o òrgan equivalent del centre per planificar i fer el seguiment i l’avaluació de les mesures d’atenció de tots els alumnes.
- Coordinació pedagògica dels recursos, de les actuacions dels professionals dels serveis externs (serveis educatius del Departament d’Ensenyament i altres serveis, com l’hospital de dia i les aules hospitalàries) i del procés d’avaluació dels alumnes vinculats a aquests serveis.
- Coordinació de l’equip de mestres de desdoblament.